onsdag 7 september 2011

Undersökningsresultat

Redovisning av undersökning

Har du provat medicin mot fibromyalgi?

Ja, Lyrica - 1 (14 %)
Ja, Cymbalta - 1 (14 %)
Ja, Neurontin - 1 (14 %)
Ja, Efexor - 1 (14 %)
Nej, jag har inte provat någon av medicinerna - 6 (85 %)
Ja, medicinerna hjälpte mig - 0
Nej, medicinerna hjälpte inte mig - 1 (14 %)

Antal röster: 7

Även om endast 7 personer deltagit i undersökningen, är det ändå en skrämmande hög procentsiffra (85 %) som visar att de inte ens fått prova mediciner mot fibromyalgi. Man kan undra varför.

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller provat min läkare sjukskriver mig bara med psykofarmaka mediciner vilket naturligtvis inte hjälper. Snälla vad ska jag göra?

    SvaraRadera
  2. Har inte provat någon av de medicinerna mot fibromyalgi

    SvaraRadera
  3. Du kan skriva ut information om den medicin du vill testa och ta med till läkaren. Om han/hon inte lyssnar, kan du fråga om en remiss till en smärtklinik där de har mer kunskap.

    SvaraRadera